KALİMERO

KALİMERO
...ama bu haksızlık!!!

24 Şubat 2011 Perşembe

SkinCeuticals Refining Night Cream with Pure Retinol


Yapılan araştırmalara göre antiaging etkinliği en çok kabul görmüş olan madde ne derseniz, cevabım retinol olur (tabi güneşten koruyucu ürünlerden sonra), sadece ben değil FDA (Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi) de aynı fikirde. Retinol nedir ve ne yapar diye kısaca özetlemek gerekirse retinol vitamin A' nın bir formudur ve cilt hücrelerinin yenilenme sürecini hızlandırır ki zaten insanlar yaşlandıkça cilt yenilenme süreleri uzar. Aynı zamanda da cildin önemli bir yapı taşı olan kollajen yapımını tetikler diyebiliriz. Hal böyle olunca da piyasada retinol ve retinol deriveleri içeren onlarca üründen geçilmiyor tabi. Bu ürünlerin genel olarak vaat ettikleri daha genç ve pürüzsüz bir cilt ki bunu da kırışıklıkları, gözenekleri ve cilt lekelerini azaltarak sağladıklarını iddia ediyorlar.
Gelelim benim retinol içeren ürünlerle olan mazime =) Yaklaşık 3.5 sene önce "şimdiden cilt bakım rutinime ekleyeyim bari" diye düşünerek haftada iki gece kullanmaya başladığım Tretin isimli -ki kendisi aslında akne ilacı olarak eczanelerde satılır- krem yüzünden retinol maceram hemen orada sonlanıyordu neredeyse çünkü aslında çok da fazla hassas olmayan cildim dikkatli bir şekilde kullanmış olmama rağmen Tretin' e karşı öyle bir duyarlılık göstermişti ki yüzümün her tarafı kuruyup soyulduğu için konuşmak bile eziyet haline geldi günlerce, tabi korkunç göründüğümü tahmin etmek çok zor değil =) Ama yılmadım ve uzunca bir araştırmadan sonra SkinCeuticals' ın Retinol kremini denemeye karar verdim. Bu kremin 0.5 ve 1'lik olmak üzere iki tane formu var. Ben 0.5' le başladım ve cildimin artık alıştığını düşündükten sonra 1' lik forma terfi ettim. Evet Tretin' e kıyasla çok daha pahalı ve çok daha az etkin bir form SkinCeuticals' ın retinolü belki ama palyaço gibi kıpkırmızı soyulan ve deli gibi acıyan bir suratla etrafta gezinmekten bence bin kat iyidir. 
Henüz 27 yaşıma yeni girdiğim için retinolün kırışıklıklar üstünde nasıl bir etkisi olduğunu kestirmem mümkün değil, zaten bu etki ha deyince ortaya çıkacak bir şey de değil ama bence madem elimizde bu tür bir ürün var şimdiden düzenli olarak kullanmaya başlayarak yeni kırışıklıkların oluşmasını geciktirmek iyi bir fikir gibi görünüyor.
Kırışıklıklar hakkında bir şey söyleyemem ama gün aşırı geceleri güzelce temizlenmiş cildinize uyguladığınız retinolün sivilce oluşumunu engellediğini ve var olan sivilcelerin hızlı bir biçimde geçmelerini sağladığını söyleyebilirim. Bunu gerçekleştirme yöntemi cildi hafif hafif yenilemek -tretin örneğinde komple soymak =)- olduğu için cildin çok daha berrak ve pürüzsüz görünmesini sağladıkları da bir gerçek. 
Uzun lafın kısası bence retinolü bir şekilde cilt bakım rutininize sokmanız iyi bir fikir. Bunun için piyasadaki retinol içeren ürünlerden size ve cildinize uygun olanını seçmeniz lazım çünkü aralarında gerçekten fiyat ve etkinlik bakımından uçurumlar söz konusu. Mesela Tretin krem çok etkin bir form, fiyatı da uygun (gerçi bu yüzden ambalajlanma biçimi etkinliğinin koruması açısından pek kullanışlı değil) ama pratiğe gelince bazılarımızda aşırı hassasiyete neden olabilir. Bu yüzden ben uzun zamandır tercihimi Skinceuticals' ın retinolünden yana kullandım ve gerçekten cildime verdiği pürüzsüzlük ve uyum sayesinde çok memnun kaldım (tabi bir de gelecek için vaat ettikleri=)), ışık ve hava geçirmeyen pompalı bir şişe içinde geldiği için zaman içinde etkinliğinin azalması konusunda da bir endişem olmadı, bütçesi müsait olan retinol kullanıcılarına gözüm kapalı tavsiye edebileceğim bir ürün kendisi. Geçmiş zaman kullanıyorum çünkü bir kaç gün önce yeni bir retinol ürünü kullanmaya başladım, henüz bir şey söylemek için çok erken olduğu için şimdilik susuyorum ve sadece fiyat olarak çok uygun bir ürün olduğunu ve hakkında nette çok güzel yorumlar bulunduğunu ekliyorum.
Daha da uzun lafın kısası =) retinol kullanmayı düşünüyorsanız ve bütçeniz müsait ise bence SkinCeuticals' ı bir deneyin, pişman kalmazsınız derim=) 
ÇOK ÖNEMLİ:  Eğer bebek bekliyorsanız retinol ürünlerinden uzak durmanız gerekir çünkü bebek üzerinde çok ciddi hasarlara yol açabilir retinol ve derivelerini içeren ürünler.

    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder