KALİMERO

KALİMERO
...ama bu haksızlık!!!

13 Mart 2012 Salı

Dukan Diyet Güncelleme=)

Eveeeet, bir Dukan Diyeti güncellemesi yapmanın zamanı geldi=) Diyete 20 Şubat'ta başlamış ve 6 gün atak yapmıştım. Bugün de seyirin 17. günündeyim ve başlangıca göre 6 kg daha hafifim=) Daha önce diyet yapmadığım ve pek sık tartılmadığım için 22 günde 6 kg benim için iyi bir rakam mıdır bilemiyorum ama halimden çok memnunum. Öğrencilik yıllarımda edindiğim bir çok kötü alışkanlıktan kurtuldum, çok daha dikkatli ve sağlıklı besleniyorum. Uyku saatlerim uzun zamandır hiç bu kadar düzenli olmamıştı ve eskiye nazaran çok daha enerjik hissediyorum kendimi. Elimden geldiği kadar da spor yapmaya çalıştığım için sanırım, gerçekten sıkılaştığımı söyleyebilirim ve en önemlisi çok daha neşeli bir insan oldum sanki son zamanlarda=) -Spor olarak P90X çalışma programının "lean" versiyonunu uygulamaya çalışıyorum, tüm hareketleri başarıyla yaptığım söylenemez şuan ama gelişme kaydediyorum=)-
Fakülte yıllarında Biyokimya derslerinde bir çok hocamız protein ağırlıklı beslenmenin kilo kontrolü üzerindeki pozitif etkilerine değindikleri için olayın mantığına çok da uzak değilim zaten, yani biyokimyasal açıdan lipid, karbonhidrat ve protein metabolizmaları incelendiğinde, vücut yağ oranını düşürüp, sağlıklı yüzdelere çekmek isteniliyorsa, yapılması gereken şeyin diyetteki yağ ve karbonhidrat oranlarını azaltmak olduğu bilimsel bir gerçek-bir çok sporcunun yaptığı da bu zaten =)- İşlenmiş şeker ve yağları diyetten çıkarmak, onun yerine sağlıklı versiyonlarını kullanmak (beyaz ekmek yerine yulaf kepeği, margarin yerine zeytinyağı kullanmak gibi) kilo problemi yaşamayan insanlar için de sağlık açısından daha doğru seçimler. Yani istediğim kiloya ulaştıktan sonra da Dukanvari bir beslenme biçimine devam etmeyi planlıyorum. Ha, tek kötü tarafı bir çok insana göre kilo verme evresinde meyvelerin diyette bulunmayışı ama multivitamin takviyeleri sayesinde o da çözülmeyecek bir durum değil. Bana göre tek kötü tarafı ise liften yoksun beslenme şekillerinin uzun vadede barsak sağlığını kötü yönde etkileme ihtimali, bu da yulaf kepeği, goji berry vasıtasıyla ve iki günde bir diyete eklenen sebzelerle çözümlenmeye çalışılmış ama buna rağmen uzun süren konstipasyon(kabızlık) mevcutsa ya dışarıdan lif içeren takviyeler alınmalı (Psyllium Husk gibi mesela) yada diyet içeriği kişinin gereksinimlerine göre biraz modifiye edilmeli , naçizane benim düşüncem tabi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder